Karbantartás, épületszervíz
Sokan úgy gondolják, hogy a munka a kivitelezés befejeztével végződik, a legjobb esetben az átadási dokumentáció része a Karbantartási szerződés, de az is csak tervezet formájában, de csak az igazán igényes cégek tartják fontosnak – a fentebb leírtak szerint – hogy a berendezéseket (minimálisan) a garanciális időn belül elengedhetetlen folyamatosan karbantartani, védve egyrészt a felhasználó érdekeit és természetesen védve a nagyértékű berendezéseket.
Ha a tervező annak idején az adott műszaki feladatra „megálmodta” a lehető legjobb műszaki megoldást, akkor a mi dolgunk az üzemszerű működés fenntartása lehet csak. Talán ugyanilyen fontos a régebbi berendezések rendszeres karbantartása is. A garancia idő leteltével – ami a legjobb esetben is maximum 2-3 év – ezek a nagyértékű berendezések sok esetben karbantartás nélkül maradnak és már csak akkor találkozunk újra velük, ha hiba áll fenn és ebben az esetben a javításuk már nagyon költséges.